Home » Sauna

Sauna

Finská sauna s lávovými kameny

Pokud jste často ve stresu, ohrožujete tím vlastní životní rovnováhu. Projevuje se to úbytkem energie, zhoršeným soustředěním a právě také sníženou výkonností. Stres má negativní vliv i na naše stárnutí. Saunování přispívá právě k uklidnění mysli i těla a nabytí nových sil.

Stres ohrožuje nejen náš výkon, ale také naše zdraví

Bylinná sauna

  • výborná podpora pro organismus a zdraví po celý rok
  • soukromá relaxace v příjemném prostředí - privátní sauna
  • ochlazující bazének i sprcha, voda k dispozici
  • možnost kombinace s vířivkou nebo masáží viz SPA programy
  • v ceně ručníky, prostěradla, sprchový gel, body lotion a fén a aroma oleje
  • užijte si netradiční oslavu, zázemí je pro Vás plně k dispozici. Možnost dokoupit pivo, alko, nealko, šampaňské.
  • saunu je možné využít i v létě

Doporučujeme

Sauna pro pár - ceny

60 min - 500 Kč, 90 min - 600 Kč, 120 min - 700 Kč, 3. a další osoby 150 Kč jednorázově

Darujte někomu hodinku v sauně, dárkové poukazy k dispozici na telefonu - náhled certifikátu

__________________________________________________________

Obecné informace o saunování a jeho historii

Historie saunování

Primitivních forem sauny začalo využívat lidstvo  již v pravěku, v době kamenné. Již naši předci věděli, že využívání „potíren“ je výborná podpora pro organismus a dobré zdraví. Během staletí se to, že saunování účinně detoxikuje lidský organismu jen potvrdilo. Princip saunování je podobný, i když každá kultura měla svou vlastní verzi sauny. Například starověcí Římané využívali „Thermae“, což je latinský výraz pro koupel, novější a i dnes známé jsou velmi známé turecké lázně. Ale nejvyužívanější a nejrozšířenější je bezpochyby finská sauna. První zmínky o sauně jsou již z jedenáctého století. Právě ve středověku byla, tehdy ještě spíše parní lázeň, velmi oblíbená na celém evropském kontinentu a byla velmi navštěvovaným místem. Za „rodnou zemi“ dodnes nejpoužívanějšího saunování lze však považovat Finsko. Tady parní lázeň využívalo místní obyvatelstvo po dlouhá staletí a sauna zde plnila důležitou úlohu v každodenním životě. Saunu v té době měla téměř každá vesnice a sloužila také ke scházení se lidu na různá jednání, ale byla například i místem pro porod dětí. V té době používala kouřová sauna ve kterých se nahřívala velká zásoba  kamenů, které se zahřívaly. A zajímavé je, že ač saze velice špinily, byly vlastně naprosto sterilní.

Sauna dnes

Nejrozšířenějšími jsou infrasauna a o něco kvalitnější finská sauna. Základní rozdíl mezi nimi je způsob vyhřívání. Finská sauna je vyhřívaná pomocí saunových kamen, buď elektrických  nebo případně na dřevo, které místnost vyhřejí na teplotu 90-100°C (i více), což je pro vypocení bakterií nejúčinnější. Infrasauna je vytápěná pomocí infrazářičů, které vytopí místnost pouze do cca 60°C.  Avšak na rozdíl od finské sauny, nejsou u infrasauny vědecky podložené žádné léčebné účinky, slouží hlavně k tomu, aby si člověk zahřál svalstvo nebo v ní relaxoval. Protože finská sauna šíří teplo pomocí vlhkosti a vzduchu, pomáhá uvolňovat dýchací cesty, také od bolestí kloubů. Ale pomáhá člověku i po psychické stránce, uvolňuje stres, zabraňuje mimo jiné bolestem hlavy a odstraňuje i únavu. Finská sauna působí pouze na povrch těla, a tak díky tomu dodá kůži tu „správnou krásu“, kdy například pomáhá bojovat proti vráskám. Saunování je zdravé v průběhu celého roku, nejen v zimě!!!

Zbytečné a oprávněné obavy

Nemusíte mít obavy, že se uvnitř sauny spálíte, vnitřek finské sauny je vyložen nepálivým dřevem z topolu, kanadského cedru a exotického dřeva abachi, které i příjemně voní. Můžete tedy bez problémů na dřevěné ploše sedět nebo ležet. Ve finské sauně je také klasické vzájemné šlehání se březovými metlami. Není se čeho obávat, nejen že takový proces kupodivu vůbec nebolí, ale vzduch, který nasákne vůni březového listí, bude během saunování mnohem příjemnější a navodí atmosféru velmi útulného prostředí.

Do finské sauny nechodíme v těchto výjimečných případech:

  • pokud trpíme kožním onemocněním, které je navíc nakažlivé a můžeme tak uškodit ve veřejné sauně i našim přátelům
  • jsme příliš unavení, máme angínu nebo chřipku
  • při nemoci ledvin, srdce, kloubů nebo máme vysoký krevní tlak
  • příliš malé děti, to znamená zejména ty předškolního věku

Jak se správně saunovat

Skoro každý ví, že se v sauně vypotíme, a pak rychle ochladíme. Přece jen však jsou ještě další pravidla, aby bylo saunování opravdu zdraví prospěšné:
  • Do finské sauny nechoďte na lačno ani s plným žaludkem
  • Pro jistotu ani bezprostředně před saunováním nepijte alkohol a nekuřte
  • Před saunováním se umyjte a osušte – budete se potit rychleji
  • Nepoužívejte žádné oblečení
  • Saunujte maximálně 15 minut, pak se ihned ochlaďte v bazénku
  • Saunování 3 x opakujte a nezapomeňte doplňovat tekutiny
  • Pro správný přínos navštivte saunu minimálně jednou týdně
Cena za překročení času o více, než 15 min - 500 Kč
Studio Siesta

Studio Siesta